scania omnicity

WÄ…tki
 
destiny23 Come with me ...

Temat: 15 nowych 12-metrowców
Maksymalnie 28 (a minimum 26) to strasznie mało, jak na pojazd 12-metrowy!!! Powinno być minimum 32 a maksimum 34. Widać, że przetarg jest ustawiony pod Solarisa. ZTCW, to Solaris oferuje też inny układ siedzeń, więc pomstowanie o ilość miejsc siedzących chyba musisz skierować w stronę MPK a nie Solarisa Szerokość 2,55 m. - dobrze (też mogłaby być Scania Omnicity czy Mercedes Citaro). Omnie się nie sprawdziły na krakowskich ulicach (jak dobrze pamiętam, były szopki z zawieszeniem), a Citaro nijak się nie wpasowuje w unifikację taboru na zajezdniach. Kiedy przyjdzie exodus Jelczy na Woli, o Mercedesach będzię mozna pomarzyć
Źródło: komunikacja.krakow.pl/forum/index.php?showtopic=2925



Temat: Klimatyzacja w S.Castrosua + warszawska Scania
Co do wozów z klimatyzacją - w Płaszowie pojawiła się ostatnio warszawska najnowsza Scania OmniCity wyposażona w klimatyzację - przyjechała do Krakowa na dwa tygodnie na testy - podobno jutro wyjedzie na linię . MPK rzekomo jest zainteresowane kupnem takich autobusów i to w niemałej ilości. (przeczytane na forum KWK ;P)
Źródło: komunikacja.krakow.pl/forum/index.php?showtopic=2429


Temat: Autobusy na bioetanol
Jak podaje MPK będzie można pojeździć nim przez 2 tygodnie. Przyjazny autobus w taborze MPK Już dziś pasażerowie będą mogli przejechać się unikalnym autobusem - Scanią OmniCity napędzaną bioetanolem. Długi na 12 m autobus może zabrać ok. 100 pasażerów. MPK rozpoczyna jego oficjalne testowanie na ulicach Krakowa. Testy potrwają dwa tygodnie. Napęd na bioetanol powoduje, że autobus jest bardziej przyjazny dla środowiska i mniej zanieczyszcza powietrze. W Polsce tylko Słupsk ma pięć takich autobusów w taborze. I jeszcze zamieścili zdjęcie:
Źródło: komunikacja.krakow.pl/forum/index.php?showtopic=3171


Temat: Kolejne przetargi na dostawę autobusów
Zdjęcia są z testów Omni, ale krótkiej. Linia i data się zgadza. <KLIK> 18-metrowa, przegubowa Scania OmniCity jest klimatyzowana, niskopodłogowa i wyposażona w monitoring. Podróżować nią może 82 pasażerów. Ma 28 miejsc siedzących. Tyle miejsc, to mają solówki a nie przegubowce. Może więc jednak testuje się tam krótka Omnia
Źródło: komunikacja.krakow.pl/forum/index.php?showtopic=3672


Temat: Mercedes w Krakowie
Na pewno nie będą amfiteatralne, bo wtedy miałyby dodatkowy stopień w ostatnich drzwiach, a autobus ma być niskopodłogowy w 100%. Amfiteatralność nie musi oznaczać dodatkowego stopnia w ostatnich drzwiach (por. MAN NG-313, Scania Omnicity) a poza tym w SIWZ (o ile pamiętam) był dopuszczalny jeden stopień w ostatnich drzwiach. Notabene, wczoraj dzwoniłem do Wolicy, ale grubo przed przeczytaniem tych informacji na Forum i przed znalezieniem tych fotografii. Tam pani niewiele mogła odpowiedzieć (sama niewiele wiedziała) - tylko tyle, co przy poprzedniej rozmowie (są wyprodukowane i będą w terminie). Wracając do tych zdjęć, to nie mogę ani potwierdzić, ani...
Źródło: komunikacja.krakow.pl/forum/index.php?showtopic=3043


Temat: Kolejne przetargi na dostawę autobusów
Na stronie EKK jest artykuł, w którym piszą, że jakaś Scania Omnicity przegubowa jest testowana w Lublinie przez 2 tygodnie. Jest zdjęcie pokazujące fragment pojazdu, na którym widać, że drzwi się otwierają do środka. Tyle, że nie bardzo mi się wydaje, by to była Scania. Wygląda mi raczej na Mercedesa (ten bok pojazdu przypomina Citaro). Swoją drogą, mogliby jakąś przegubową Omnicity sprowadzić na testy. Poprzeczny układ silnika nie powoduje marnotrawstwa miejsca wewnątrz (traci się...
Źródło: komunikacja.krakow.pl/forum/index.php?showtopic=3672


Temat: Autobusy na bioetanol
Od jakichś 2 dni jest w Krakowie testowa Scania Omnicity (pojedyncza) napędzana bioetanolem. Ja się dziś nią kawałek przejechałem. Pojazd jest niby klimatyzowany, lecz sprawiało to wrażenie, jakby działała nie klimatyzacja, lecz nawiewy. Z otworów dobywał się silny strumień powietrza (największy w okolicach "rzeźni"), ale jakby w ogóle nieschłodzony. Zapytałem się kierowcy, czy jest klima, powiedział, że jest, tylko, że zbyt często się otwierają...
Źródło: komunikacja.krakow.pl/forum/index.php?showtopic=3171


Temat: Kolejne przetargi na dostawę autobusów
...MAN, ale prawdopodobnie by go nie chcieli). Dla pojedynczego też można ustalić aż tak dużą pojemność silnika i wtedy tylko Mercedes ma szansę na wygranie (chociaż do 12-metrowych daje też mniejsze, ekonomiczne silniki, ale te wielkie są trwalsze). Gdyby przyjęto, że np średnica zawracania przegubowca ma być nie większa niż 23 metry, wchodziłby w rachubę tylko Mercedes (ma 22,8 m., podczas gdy Solaris U18 ma 23,2 m., MAN Lions City G ma 23,4 m., Scania Omnicity Artic ma 24,5 m, podobnie jak Jelcz M181MB).
Źródło: komunikacja.krakow.pl/forum/index.php?showtopic=3672


Temat: Scania OmniCity
tu dodawaj foty Scania OmniCity
Źródło: busszczecin.fora.pl/a/a,168.html


Temat: Kolejne przetargi na dostawę autobusów
...Woli byłyby bardziej odpowiednie Mercedesy. Z tymi "drobiazgami", jak np. kolor przycisku otwierania drzwi to przesadzili i to wygląda na pisanie pod Solarisa. Na szczęście są dodatkowe punkty za wysoki moment obrotowy i najwięcej może ich zdobyć MB. A propos, czy może ten przetarg mieć związek z ewentualną kasacją Neoplanów? Sprawdziłem też na odpowiedniej stronie, że Mercedes może dawać silniki zapewniające normę EEV (zresztą Scania Omnicity też, tyle, że ona nie zapewni niezależnego zawieszenia przedniej osi).
Źródło: komunikacja.krakow.pl/forum/index.php?showtopic=3672


Temat: Mercedes w Krakowie
...linii) 39 l/100 km, Omnicity - podobnie, jesli nie o jakiś litr więcej, "Gniot" teoretycznie podobnie, ale serie bez nadbiegu i z powolnym mostem przy większych szybkościach potrafią palić powyżej 50 l/100 km. Jedynie SU12 ma przeciętną normę 35 l/100 km. Natomiast przegubowce mają przeciętną normę conajmniej 50 l./100 km. SU18 ma normę 45 l./100 km., Scania 113ALB ze skrzynią GAV aż 55 l./100 km, ze skrzynią VOITH ok. 50 l./100 km, Scania Omnicity Artic bodajże 53 l./100 km., Jelcz M181MB ok. 50 l./100 km (ale pewne serie, z 3-biegową skrzynią i mostem 5,86 spalają ok. 55 l./100 km, podobnie z 4-biegowym ZF, czyli najstarsze, chociaż te z 5-biegowym ZF palą najmniej, poniżej 50 l./100 km.), MAN NG-313 chyba 52 l./100 km. Nawet MAN SG-242 nie zejdzie poniżej 40 l./100 km. Wniosek: wskazana wymiana taboru na Mercedesy Citaro G (ale może bez szafy).
Źródło: komunikacja.krakow.pl/forum/index.php?showtopic=3043


Temat: Castrosua w Krakowie
...dyskusja na temat nazwy. Wyszło na to, że Castrosua została zakwalifikowana jako SCANIA, a to jest kompletna nieprawda... Castrosua to producent pojazdów z Hiszpanii. Robi autobusy na podwoziach m.in. Scanii, ale nie tylko... Jak jego produkt można opisać jako SCANIA. To tak jakby JELCZA M081MB czy Autosana Cezara nazwać Mercedesem tylko dlatego, że te pojazdy zbudowano na podwoziu MB.... Jeden z użytkowników nawet napisał: mimo wyglądu nadal jest to Scania OmniCity
Źródło: komunikacja.krakow.pl/forum/index.php?showtopic=1294


Temat: 112
Niech mi ktoś powie, jak sie tam wyrabia Scania albo Jelcz (przegubowy), jak Ikarusem były tam problemy? Chętnie bym to zobaczył. Nie ma aż tak dużych różnic w "katalogowych" średnicach zawracania - Ikarus owszem, ma "tylko" 22,5 metra ale przegubowa Scania Omnicity raptem pół metra więcej. Co ciekawsze - Jelcz M121 ma takie same wymagania, jak przegubowa Omnicity! Co najwyżej Ikarus mniej zamiata trawę, ale akurat tam nie jest to problemem bo nie ma płotów przy samym asfalcie.
Źródło: komunikacja.krakow.pl/forum/index.php?showtopic=2368


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mangustowo.htw.pl
  •  
    Copyright © 2006 MySite. Designed by Web Page Templates