Temat: Anlage Mitte, Konewka, schron dla pociągu sztabowego ...centralnymi obiektami były schrony przeciwlotnicze właśnie dla takich pociągów. Obydwa kompleksy zostały ukończone na początku 1941r. jednak niby nie zostały wykorzystane zgodnie z przeznaczeniem. W '43 pełniły rolę fabryk zbrojeniowych. Przed nadejściem Armii Czerwonej całe wyposażenie zostało zdemontowane a schrony opuszczone, tak więc Rosjanie przejęli je bez najmniejszego problemu. Kompleks schronowy w Konewce to przede wszystkim schron dla pociągu długości aż 380 m. Zaplecze stanowiły m.in. schron uzdatniania wody, maszynownia czy zbiornik na paliwo. resztki torowiska kanały techniczne schrony zaplecza technicznego Źródło: eksploratorzy.com.pl/viewtopic.php?t=237
Temat: Czy ktoś wie?? Tak na pierwszy rzut oka wygląda to na schron dla pociągu sztabowego, ale gdzie? Dość dużo tego budowano i jest to konstrukcja typowa bez cech charakterystycznych. Źródło: dws.org.pl/viewtopic.php?t=14381
Temat: Anlage Mitte, Jeleń, schron dla pociągu sztabowego Zespół obiektów o przeznaczeniu identycznym jak ten w Konewce. Schron dla pociągu ma długość 350 m, jest łukowato wygięty. Wewnątrz torowisko, zejście do kanałów technicznych, pomieszczenia dla załogi zamykane drzwiami pancernymi, z których wychodziło się przez specyficzne ganki. Wokół schronu, tak jak w Konewce, obiekty pomocnicze - stacja uzdatniania wody, zbiorniki, kotłownia, maszynownia. ganek wnętrze ciąg pomieszczeń dla załogi nawet jakieś drzwi się zachowały obiekty... Źródło: eksploratorzy.com.pl/viewtopic.php?t=700
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmangustowo.htw.pl
|